Bil - Utbildningar

Datasal

I ditt val av utbildning kan vi erbjuda följande alternativ:

Teoriutbildning

Lärarledda teorilektioner.

Det finns tillgång att plugga datafrågor på trafikskolan samt om man vill så kan man även studera datafrågor hemifrån där man loggar in via vår hemsida eller direkt via elevcentralen.se. Teorifrågorna är också mobilanpassade så du får en möjlighet att studera fritt vart du än befinner dig.

Traditionell utbildning

Bokning av teori och körlektioner i samråd med trafikskolan i den takt du önskar. Vi integrerar teori och praktik i undervisningen som underlättar vägen till ditt körkort. Vi följer den senaste utvecklingen inom pedagogiken och utbildar våra elever för ett livslångt lärande.

Intensivutbildning

För dig som har ont om tid eller bara vill ha det gjort så fort som möjligt.

Intensivutbildning innebär att man kör flera körlektioner, har teorilektioner och studerar själv under en koncentrerad period. Antal körlektioner är helt individuellt beroende på förkunskaper och fallenhet. Man betalar inget fast pris utan betalar för det antal lektioner som man behöver. Teoriprov och körprov bokar vi hos Trafikverket och väntan på dessa tider beror helt på Trafikverket. Intensivkursen kan genomföras inom 2-4 veckor. Teoriprovet kan man göra närmare hemorten, men kör man upp via oss, sker uppkörningen på Trestad Center i Vänersborg.

Stödlektioner för privat uppkörning

Vi erbjuder stödlektioner för dig som vill genomföra utbildningen privat med sin handledare. Man kan välja en eller flera körlektioner beroende på dina behov.